A tegnapi képzésen az egyik résztvevő azt vetette fel, nála gyakran előfordul, hogy csak később jut eszébe az, aminek korábban vette volna hasznát, vagyis nem kapcsol a megfelelő pillanatban. Mit lehet ilyenkor tenni? Először is fogadjuk el, hogy … [Tovább olvasom...]
A tranzakció elemzésről VIII. – az elfojtott érzések
A tegnapi képzés során az érzések mögött meghúzódó igények felismerésével foglalkoztunk. Hogyan segíthet az érzés beazonosítása abban, hogy megtaláljuk a valódi igényt a viselkedésünk mögött és mi nehezítheti azt, hogy az igényeinket nem tudjuk … [Tovább olvasom...]
A sikeres problémamegoldás titkai
Ismerkedjünk meg alaposan a probléma minden oldalával! Képzeljük bele magunkat minden részébe, mintha csak fizikai kontextusban lennénk vele. Lássuk, halljuk, tapintsuk mindazt, amiről gondolkodunk! Így olyan részletekre is fény derülhet, ami … [Tovább olvasom...]
Milyen hibákat követünk el leggyakrabban egy vita során?
Egy vita során gyakran ugyanazokat a hibákat követjük el, így nem megoldunk egy problémát, vagy tisztázunk egy félreértést, hanem elmérgesítjük a viszonyt. Az alábbiakban sorra veszem a legjellemzőbb eseteket, érdemes végigmazsolázni, hogy nálad … [Tovább olvasom...]
Hogyan vitatkozzunk?
Álljunk meg, maradjunk csendben és hallgassuk meg a másikat, amíg van mondanivalója, anélkül, hogy közbevágnánk. Ajánljunk megállapodást, mindkét fél kap egy bizonyos időt – 5-10 perc – hogy beszéljen. Eközben a másik nem szól bele, hanem hallgat. … [Tovább olvasom...]
- « Előző oldal
- 1
- …
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- …
- 23
- Következő oldal »









